Najčastejšie otázky – FAQ
Musím čakať na vydanie rozhodnutia o odkázanosti, ak potrebujem pomoc bezodkladne ?
Ak váš zdravotný stav/sociálna situácia vyžaduje, aby ste pomoc dostali bezodkladne či v priebehu pár dní (napr. nemôžete sa vrátiť z nemocnice domov, lebo žijete sám a nemá vám kto pomôcť), nemusíte čakať na vydanie rozhodnutia a služba sa vám môže začať poskytovať. Rozhodnutie o odkázanosti predložíte poskytovateľovi sociálnej služby až následne, keď bude vydané. Do tohto času vystupujete “ako samoplatca”.
Nakoľko sú poradovníky u poskytovateľov veľmi dlhé, je možné si podať žiadosť u viacerých poskytovateľov sociálnej služby?
U verejného poskytovateľa si môžete podať jednu žiadosť, u neverejných poskytovateľov viacero žiadostí.
Na koho sa môžem obrátiť, ak chcem požiadať o poskytovanie konkrétneho druhu sociálnej služby?
Zoznam verejných a neverejných poskytovateľov Vám poskytne príslušný mestský/miestny úrad.
Aký je rozdiel medzi verejným a neverejným poskytovateľom?
Verejný poskytovatelia sú zriadený obcou alebo VÚC, neverejnými poskytovateľmi sú občianske organizácie, neziskové organizácie a pod.
Je možné si podať žiadosť aj na viaceré druhy sociálnej služby (napr. zariadenie pre seniorov, opatrovateľská služba a pod.) ?
Áno, žiadosť je možné si podať na viaceré druhy sociálnej služby súčasne.
Stráca rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu platnosť?
Nie, rozhodnutie nestráca platnosť. V prípade, ak sa zmení zdravotný stav odporúča sa prehodnotiť stupeň odkázanosti uvedený v Rozhodnutí o odkázanosti na sociálnu službu.